Termékek

HOGYAN VÁLASSZAM KI A SZÁMOMRA MEGFELELŐ CSAPÁGYAT?

Ahhoz, hogy a webáruházunkat és a keresőnket eredményesen tudd használni, röviden összeszedtük neked a csapágyakkal kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat.

Ha egy meglévő csapágyat szeretnél cserélni, a pontos és könnyű beazonosíthatóság érdekében először szereld ki azt a helyéről. A szereléshez szükséges szerszámokat megtalálod webáruházunkban is.

Jelölés a csapágyon

Csapágyadat legkönnyebben a rajta szereplő jelölést leolvasva tudod azonosítani azt. A jelölést általában a külső, vagy a belső gyűrű oldalán, illetve a porvédőn találod meg. A jelölés meghatározza a csapágy típusát, szerkezeti sajátosságait és utal a fő méreteire. Ezt az adatot a keresősávba beírva látni fogod az adott csapágytípusból elérhető választékot.


Csapágy fő méretei

Ha nem találtad meg a jelölést, mert az lekopott, vagy nehezen olvasható, a csapágy fő méretei alapján is meg tudod keresni a megfelelő terméket.

A fő méretek, mm-ben megadva:

belső átmérő (azaz a csapágy furatátmérője, vagy a tengely mérete)

külső átmérő (palástátmérő)

szélesség

Fontos, hogy a fő méreteket mindig ebben a sorrendben kell megadni. Ez a gördülőcsapágyak mellett ez ugyanúgy igaz a siklócsapágyakra, perselyekre, szimeringekre is.

A méreteket a keresősávba is be tudod írni az alábbi formátumban:

vagy használhatod a méretkeresőt is.

 


A csapágyak mérése

Ahhoz, hogy a fenti méreteket meg tudd határozni, fontos, hogy a megfelelő módon mérd le a csapágyat.

A pontos méréshez használj tolómérőt.


Porvédő típusa

A csapágy lehet nyitott, vagy porvédelemmel ellátott kivitelű. A porvédő a legtöbb esetben fém, vagy gumitömítés. A tömítések jelölését a számokból álló alapjel után találod.

A leggyakoribb példák az alábbiak:

ZZ vagy 2Z = mindkét oldalon fémmel zárt

2RS = mindkét oldalon gumitömítéssel zárt

A gumitömítést némelyik gyártó azonban máshogy jelöli:

EE = mindkét oldalon gumitömítéssel zárt (SNR)

LLU= mindkét oldalon gumitömítéssel zárt (NTN)

De találkozhatsz NSE, RSR, RSH, RSA, LLB és további gyártói jelölésekkel is. Ha nem egyértelmű a jelölés, keresd bátran szakértő kollégáinkat, akik készséggel segítenek neked.

 


Csapágyhézag

Ahhoz, hogy üzemi körülmények között a csapágyon belül a legkedvezőbb terheléselosztás jöjjön létre, a csapágyakat különböző mértékű csapágyhézaggal gyártják. A csapágyon belül ugyanis ez a hézag a beépítés vagy az üzem során, különböző külső erőhatások miatt változhat.

A normál csapágyhézagot általában nem jelölik a gyártók, de ha CN/CM jelölést látsz, az is szokásos csapágyhézagot jelent.

C2 – a csapágyhézag kisebb a szokásosnál

C3 – a csapágyhézag nagyobb a szokásosnál

C4 – a csapágyhézag nagyobb, mint C3


Általában nagyobb hézagú kivitelt érdemes választani szoros illesztésű rögzítés, magasabb üzemi hőmérséklet, nagy fordulatszám esetén, kisebbet pedig a nagy futáspontoság érdekében, vagy merevséget igénylő szerkezeteknél.

Reméljük hasznosnak találtad a cikket, ha bármilyen kérdésed van, keress bennünket bizalommal.
 

Tartalomhoz tartozó címkék: Hírek